Aanspreekvorm ‘u’ of ‘je’?

Aanspreekvorm ‘u’ of ‘je’

De keuze om klanten met ‘u’ of ‘je’ aan te spreken, is afhankelijk van hoe je wilt overkomen. ‘U’ vindt men over het algemeen afstandelijker en traditioneler. ‘Je’ wordt als informeler en vriendelijker ervaren. Wat je ook kiest, er is altijd een groep die zich minder aangesproken voelt. Belangrijk is een tone of voice te kiezen die het beste bij jouw bedrijf past.

Steeds meer assurantiekantoren geven aan dat ze in hun communicatie de je-vorm gebruiken. En dat dus ook in de nieuwsbriefteksten willen. Daarom schrijven we deze teksten vanaf nu in de je-vorm in plaats van in de u-vorm.

Liever ‘u’ houden of andere wensen? Dat kan! Laat het ons weten.
Bel 06 – 2304 68 65 of mail edwin@eloquens.nl

Contact

Eloquens teksten en producties

Delst 12, 5388 SV Nistelrode

Bezoek ook: